نقش ابزارهای تبلیغی در بیداری اسلامی با تأکید بر سیره‌ی سیاسی حضرت زینب(س(
19 بازدید
محل نشر: قصلنامه سخن جامعه
نقش: نویسنده
سال نشر: 00/0/0
وضعیت چاپ : چاپ شده
نحوه تهیه : فردی
زبان : فارسی
پيام هر مكتبي در سايه‌ی تبليغ صحيح، اشاعه و ترويج مي‌يابد و در مكتب تشيع نيز عنصر تبليغ جايگاهي بسيار ارزشمند دارد. مسأله‌ی تبليغ صحيح و استفاده از ابزارهاي تبليغاتي، از ابتدا در بين شيعيان به ويژه خاندان عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) مورد توجه بوده است و اين مقوله در ابلاغ پيام‌هاي حادثه‌ی عاشورا نقش اساسي دارد. در بين كساني كه وظيفه‌ی خطير ابلاغ پيام نهضت حسيني را بر عهده داشتند، حضرت زينب كبري(س) به جهت ويژگي‌هاي شخصيتي و كمالات انساني، نقش برجسته‌اي ايفا نمود و با استفاده از ابزارهاي مختلفی همچون؛ قدرت سخنوري، صبر و استقامت، عواطف انساني و... توانست به بهترين شكل ممكن وظيفه‌ی خويش در قبال قيام سيد الشهداء(ع) را انجام دهد. در اين پژوهش، سيره و ابزارهاي تبليغاتي زينب كبري(س) در ابلاغ پيام عاشورا با توجه به آنچه كه در تاريخ و مقاتل بيان شده، مورد بررسي قرار گرفته است.